آکادمی عربی مهدی ترابی

آکادمی عربی مهدی ترابی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

مهم‌ترین مباحث عربی برای کنکور

اطلاع داشتن از مهم ترین مباحث عربی برای کنکور یک مسیر روشن را برای درس خواندن دانش آموز مشخص می کند. دانش آموزی که برای کنکور درس می خواند باید برای خود هدف تعیین کند. برای مثال هدف گذاری کند که در کنکور بتواند به تمام سوالات ترجمه عربی به خوبی پاسخ دهد. خب حالا باید بداند با این تست ها، عربی کنکور را چند درصد خواهد شد. و از طرفی هم دانش آموزان وقتی مهم ترین مباحث عربی برای کنکور را بدانند با تمرکز و انگیزه بیشتری هر بخش را مطالعه می کنند.

یافتن مهم ترین مباحث عربی برای کنکور با بودجه بندی کنکور برای درس عربی رابطه مستقیم دارد. زیرا در بودجه بندی هر درسی در کنکور مشخص خواهد شد که هر مبحثی چند سوال در کنکور می آید. و هر چه تعداد سوالات در هر مبحثی بیشتر باشد، آن مبحث در کنکور از اهمیت بیشتری برخوردار است. بودجه بندی کنکور برای هر درس از طریق بررسی سوالات کنکور مشخص می شود. ما در ادامه به معرفی این بودجه بندی خواهیم پرداخت.

بودجه بندی عربی

بودجه بندی که ما آن را به شما معرفی می کنیم، در واقع بودجه بندی عربی کنکورنظام جدید است. پس دانش آموزانی که قصد شرکت در کنکور سال1400 و بعد از آن را دارند از این بودجه بندی استفاده کنند. همانطور که می دانید، یک بودجه بندی درس عربی برای نظام قدیم و یک بودجه بندی درس عربی برای نظام جدید وجود دارد. در ادامه هر دوی این بودجه بندی ها را آورده ایم.

بودجه بندی عربی کنکور نظام قدیم

در درس عربی کنکور نظام قدیم، بودجه بندی به صورت زیر بود.

8 سوال از 25 سوال عربی در کنکور نظام قدیم به ترجمه و تعریب اختصاص داشت.
4 سوال به درک مطلب عربی اختصاص داشت، که شما یک متن به زبان عربی را مطالعه کرده و با توجه به آن مطلب، به 4 سوال پاسخ می دادید.
2 سوال عربی کنکور نظام قدیم مربوط به حرکت گذاری ( تشکیل ) بود.
تحلیل صرفی در تست های عربی کنکور، 3 سوال را به خود اختصاص می داد.
در نهایت 8 سوال باقیمانده از 25 سوال عربی کنکور به قواعد درس عربی مربوط میشد.

بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید

اختصاص تعداد سوالات به هر بخش در بودجه بندی عربی کنکور نظام جدید را در ادامه به اختصار توضیح خواهیم داد.

ترجمه و تعریب: 10 سوال
مفهوم لغات: 1 سوال
درک مطلب: 4 سوال
تحلیل صرفی: 3 سوال
حرکت گذاری: 1 سوال
جمع مکسر – متضاد- مترادف: 1 سوال
قواعد: 5 سوال

 

آکادمی عربی مهدی ترابی...
ما را در سایت آکادمی عربی مهدی ترابی دنبال می کنید

برچسب : عربی کنکور, عربی, کنکور تجربی, کنکور انسانی, کنکور ریاضی, کنکوری , آموزش عربی, عربی ترابی, آکادمی عربی قواعد مهم عربی, نویسنده : آکادمی عربی بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 26 مرداد 1400 ساعت: 16:46